SÚKL zahájil zkrácenou revizi úhrad
jedné z referenčních skupin, a to s ohledem na vstup 1. podobného
přípravku. Držitel dotčeného podobného přípravku však opakovaně porušil závazek
dodávat lék na trh. Tento přístup však z pohledu SÚKL není důvodem ke
zrušení úhrady u 1. podobného přípravku.
S ohledem na to, že jedním z
hodnocených kritérii veřejného zájmu je dostupnost hrazených služeb, bylo by
zrušení úhrady daného léku v rozporu s veřejným zájmem na zajištění
dostupnosti, a proto k němu SÚKL nepřistoupil.
--
Ministerstvo zdravotnictví ČR zamítlo odvolání držitele, který
v rámci řízení o změně výše a podmínek úhrady zahájeného z moci
úřední požadoval rozšíření podmínek úhrady.
Lék měl před zahájením řízení shodné podmínky úhrady jako ostatní léky
s obsahem stejné léčivé látky stanovené v poslední hloubkové revizi. SÚKL
není oprávněn v řízení zahájeném z moci úřední podle § 39i odst. 2 ZVZP stanovit
podmínky úhrady dotčenému léku nad rámec stanovených podmínek úhrady pro
ostatní léky zařazené do dané referenční skupiny.
Skutečnost, že v předmětném správním řízení nezměnil, resp. odmítl
změnit podmínky úhrady předmětného LP, zcela odpovídá zvláštnímu účelu řízení a
okolnostem daného případu.
Podrobnosti o těchto případech, ale i dalších rozhodnutích SÚKL a MZ ČR je možné pravidelně sledovat v našem newsletteru, který se mj. zaměřuje i na legislativní monitoring či výstupy z výborů EMA.
Chcete mít stále aktuální informace o změnách v oblasti správních řízení k cenám a úhradám léků? Kontaktuje nás.